Keynote speakers
| Assessment as equipping students for future challenges | Presentation (Svenska) | 
| David Boud | 
| Renewing Teaching & Learning: Leveraging Mobility for Student Engagement | Presentation (Svenska) | 
| William Rankin | 
| Vågar vi tänka innovativt? – Om att utveckla universitetsutbildning med hjälp av design | Presentation (Svenska) | 
| Anna Valtonen | 
| Cross-cultural doctoral supervision and conceptual threshold crossing | Presentation (Svenska) | 
| Gina Wisker | 
1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?
| Att utbilda lärarutbildarna så att lärarna kan utbilda för hållbar utveckling | |
| Ingela Bursjöö | 
| Lärande seminariet, en metod för hållbart lärande | |
| Kerstin Arnesson, Gunilla Albinsson | 
| Problem i undervisningen? Ja tack! | |
| Johan Boman, Evert Ljungström | 
| Utbildning för hållbar utveckling – anställningsbarhet, bildning eller irrvägar? | Presentation (Svenska) | 
| Peter Aspengren, Jöran Rehn, Jan Stockfors | 
| Mot bättre vetande | |
| Eddy Nehls | 
| Lärarutbildning och hållbar utveckling | Presentation (Svenska) | 
| Wolfgang Brunner | 
| Hållbar lärarutbildning | |
| Johan Boman, Mikael Olsson, Inger Björneloo | 
| Startnycklar – sätter igång processen med lärande för hållbar utveckling | |
| Johan Boman, Mikael Olsson, Inger Björneloo | 
| Hur skapar vi kompetens för integrering av hållbar utveckling? | |
| Julia Falkerby, Monika Olsson | 
| Hur kan studenterna bli effektiva förändringsagenter för hållbar utveckling? | |
| Johan Boman, Ulf Andersson, Barbro Robertsson, Inger Björneloo, Mikael Olsson, Ulrika Lundqvist, Ingela Bursjöö | 
| Hållbar undervisning? En undersökning av hur hållbar utveckling kommer till uttryck i svensk ingenjörsutbildning | |
| Reidar Lyng, Claes Ohlsson | 
| ESDAN – Lärande för hållbar utveckling inom den akademiska världen i de nordiska länderna | |
| Johan Boman, Ulrika Lundqvist, Ulf Andersson, Magdalena Svanström, Tove Holm | 
| Bortom dekaden | Presentation (Svenska) | 
| Ulf Paul Andersson, Bo Samuelsson | 
| Convenient conflicts? - Eco-school teachers’ reasoning about sustainability-promoting actions in teaching | |
| Ulrica Stagell | 
| Interdisciplinary curriculums and crossing institutional boundaries as part of the solution to actually teach sustainable capitalism at business schools | |
| Peter Beusch | 
| Sahlgrenska akademins förändringsprocess för hållbar utveckling? | Presentation (Svenska) | 
| Barbro Robertsson | 
2. Design of environments for learning
| Keller Plan, learning in own pace. | |
| Hallgeir Nilsen, Even Åby Larsen | 
| The significance of student’s evaluation in order to improve teaching quality | |
| Bente Elisabeth Grüner Sveälv | 
| Slutna rum och porösa nätverk: föreställningar om forskningsanknytning, IKT och sociala medier | |
| Ulf Buskqvist | 
| Högskolepedagogik med interaktion online | Paper (Svenska) | 
| Lars-Erik Jonsson | 
| Att motivera studenter | |
| Maria Andersson, Anna Lundberg | 
| Utveckling av surfplattors användningsområden inom högskole- och kommunbiblioteken | Presentation (Svenska) | 
| Jan Magnusson, Pieta Eklund, Elin Nord | 
| Hur stimulerar vi lärare att stimulera studenters lärande? - design av lärandemiljöer med digitalt stöd | |
| Christina Gummesson, Anna Gahnberg, Eva Nordmark | 
| Utveckling av undervisning genom att använda testfunktionen i Pingpong | |
| Håkan Tornberg | 
| Lärcenterbaserad utbildning i relation till hur lärosäten kan organisera lärande för hållbar utveckling. | |
| Staffan Bengtsson, Lars Svensson | 
| Hur designas en akademisk lärandemiljö för en Läkarutbildning som regionaliseras till Länssjukhus? Ett samarbete kring Regionaliserad Läkarutbildning mellan Pedagogiska institutionen och Medicinska Fakulteten vid Umeå universitet | |
| Silvana Naredi, Johanna Olsson, Anna Frohm, Malin Larsson, Owe Johnson | 
| En pedagogisk process från tanke till färdig instruktionsfilm - vid handläggning av utdrivningsskedet vid normal förlossning | |
| Margareta Mollberg, Marie Berg, Eva Rådström, Anneli Westlund | 
| Aktivt lärande med verkstäder - Exempel från fysiken | |
| Johan Larsson, Staffan Andersson | 
| Kan man föreläsa på ett bibliotek? Kombinerad lärande- och designmiljö på fältet | |
| Pontus Wärnestål | 
| Inramning och stödstruktur för akademiskt ovana studenter som läser på distans | |
| Ingrid Henning Loeb, Ingemar Andersson, Eva Andersson, May Fredriksson, Anette Wahlandt | 
| Betydelsen av kommunikation och bemötande för en god virtuell lärandemiljö | |
| Johanna Olsson, Elinor Adenling | 
| VNU-modellen för framtagning av kurser i nätbaserade lärmiljöer | Presentation (Svenska) | 
| Hans Öberg, Peter Mattsson | 
| Videorespons vid skriftliga studentexaminationer | Presentation (Svenska) | 
| Tobias Ruhtenberg | 
| Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning | Presentation (Svenska) | 
| Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff | 
| Användandet av inspelade lärobjekt inom nätbaserad utbildning | |
| Peter Mattsson | 
| Upp till IT - Digitala utmaningar i lärarutbildning | |
| Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Mona Nilsen | 
| Rummet i högre utbildning – en plats för lärande? | |
| Marie Leijon | 
| Mer om nätbaserad utbildning: presentation av en bok | |
| Stefan Hrastinski, Christina Keller, Ola Lindberg, Ulf Olsson, Elisabeth Saalman | 
| Salutis - ny metod att träna generella förmågor hos studenterna | Presentation (Svenska) | 
| Lasse Bourelius, Lena Kransberg | 
| Hur hittar och utvärderar man relevanta lärresurser och vad får man lov att göra med dem? | |
| Lasse Bourelius, Åsa Forsberg | 
| Twittrande på en masterkurs i geologi- vad ska det vara bra för? | |
| Helena Filipsson | 
| SNH – Samverkan för nätbaserad högskoleutbildning utvecklar ”Verktyg för lärande” i samverkan | |
| Ola Lindberg, Per Lind, Marie Nyberg, Göran Lindgren | 
| Virtuella läkemedelsanalyser - ett projekt om nätbaserad kemiundervisning | |
| Jerker Fick, Jonas Lampe Persson, Claire Englund | 
| Att se med tandläkarens ögon: visningsseminarier med operationsmikroskop och video | |
| Hans Rystedt, Claes Reit, Elin Johansson, Lisbeth Dahlström, Thomas Kvist, Oskar Lindwall | 
| Kvaliteten i distansstudenters kamratresponser och självvärdering | Presentation (Svenska) | 
| Lisbeth Amhag | 
| Faktorer som kan inverka på genomströmning - en studie av distanskurser vid MiUn 2010 | |
| Ingrid Nordström | 
| Nätet och Akademin – lyckligt par eller omöjlig förening? | Paper (Svenska) | 
| Lars-Erik Jonsson | 
| Blivande svensklärare och sociala medier | Presentation (Svenska) | 
| Anders Svensson, Ylva Lindberg | 
| Lärosalsgruppen fixar salarna åt lärarna! | |
| Viggo Kann | 
| Evaluation of Web-based Tools as Support for Online Learning in Master´s Engineering Education | |
| Monika Hattinger, Malin Pongolini, Lars Svensson, Stefan Nilsson | 
| Vilka faktorer påverkar användningen av video i nätbaserad högre utbildning? | |
| Lena Dafgård | 
| Examinationsformer med anställningsbarhet som mål | Presentation (Svenska) | 
| Erika Olofsson, Nina Albrecht, Rikard Jakobsson | 
| Mobilt lärandestöd vid Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/-Bibliotekshögskolan | |
| Ingrid Johansson, Rolf Hasslöw, Carina Waldén, Linda Borglund | 
| Hälsostödjande samtal i virtuell miljö | |
| Claire Englund, Karl Idberger | 
| OER-spelet: inspireras och lär dig mer om öppna lärresurser genom sällskapsspel! | |
| Ebba S. I. Ossiannilsson, Alastair Creelman | 
| Information med kvalitet - Öppna sidor i lärplattform | |
| Anita Eklöf, Carina Waldén, Annelie Sallander, Sofie Larsson | 
| Datorstödd eller datorstörd undervisning – hur uppnås konceptuell förståelse? | |
| Hans Karlsson, Maja Elmgren | 
3. Global education
| Studenters användande av IKT i ett globalt distribuerat samarbete | Presentation (Svenska) | 
| Åsa Cajander, Mats Daniels | 
| Internationalisering – för vem och varför då? En textanalys av internationaliseringsbegreppet i nationella policydokument | |
| Susanne Jämsvi | 
| För en ökad studentdemokrati på internationella masterprogram | Presentation (Svenska) | 
| Anders Berglund, Moa Eriksson, Arnold Pears, Michael Thuné | 
| Den globala utmaningen – När utländska lärare möter studiekulturer vid ett svenskt lärosäte | |
| Jöran Rehn, Margareta Erhardsson | 
| Det transformativa akademiska rummet – att förstå social omvandling genom personliga erfarenheter | |
| Camilla Safrankova, Anne-Charlotte Ek | 
| Cultural Branding - A poor excuse that blames diversity and conceals social practices in learning | |
| Åsa Möller | 
| Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe | |
| Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson | 
| Introducing the language vs. topic (LVT) model | |
| Carl Magnus Olsson | 
| Undervisning och lärande på engelska – hur höjer vi nivån nationellt? | |
| Malin Irhammar | 
| Hur hantera det lokala sammanhanget i den globala utbildningen? | |
| Thomas Lavelle, Pär Mårtensson | 
| Att samarbeta pedagogiskt över språkgränserna | Presentation (Svenska) | 
| Chloé Avril, Sara Ehrling | 
| Vad är global bildning? | Paper (Svenska) | 
| Eva Mark | 
| The Global Education | Presentation (Svenska) | 
| Anneli Martin | 
4. Supervision – with focus on the learner
| Interaktiv Anti-Plagieringsguide | Presentation (Svenska) | 
| Christina Keller, Zetterlind Madelene | 
| Hva kjennetegner den skandinaviske mentor? | |
| Petter Mathisen | 
| Skrivträning som fördjupar lärandet | Presentation (Svenska) Paper (Svenska) | 
| Susanne Pelger, Sara Santesson | 
| Innovativa modeller för studentaktivt lärande i verksamhetsförlagd utbildning | Presentation (Svenska) | 
| Elisabeth Carlson, Marie Stenberg, Mariette Bengtsson | 
| Mentorskap - en del av integrering av teori och praktik i högre utbildning | |
| Kerstin Arnesson, Gunilla Albinsson | 
| ”Å forelese er en ensom affære. Jeg er sikker på at de fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller tusen i magen […]” | |
| Brit Hanssen, Dag Husebø, Vegard Moen | 
| Låt den handledde leda samtalet med hjälp av fotoelicitering. | |
| Margaretha Eva Häggström | 
| Utprøving og utforming av pedagogisk mentorskap for nyansatte – mellom relasjon og ordning | |
| Dag Husebø, Petter Mathisen | 
| Studenters skrivkompetens- villkor och utmaningar för texthandledare och bedömande lärare | Presentation (Svenska) | 
| Ann-Sofie Karlsson, Helena Hammarström, Maj-Britt Westlin | 
| Användarperspektiv av referenshanteringssystem i en kontextuell lärandesituation | Paper (Svenska) | 
| Fredrik Offerlind, Sara Akramy | 
| Kan man handleda studenter som styr sig själv? | |
| Marie Lidskog, Helen Setterud | 
| Feedback to supervisors - Psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model | |
| Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren, Renée Stalmeijer | 
| Från monografiavhandlingar till sammanläggningsavhandlingar: vad innebär övergången för handledare, doktorander och utbildningen? | Presentation (Svenska) | 
| Karen Nowé Hedvall, Åsa Söderlind, Katarina Michnik | 
| Främjar handledning din hälsa? - Handledning som medarbetarskap: introduktion av hälsofrämjande som grund för forskarhandledning | |
| Monica Eriksson, Lena Nilsson | 
| Högskolebiblioteket och handledning på studentens initiativ | Presentation (Svenska) | 
| Ib Lundgren | 
| Vad innebär inkluderande handledning? | |
| Ulrike Schnaas, Johan Wickström | 
| Interaktiv forskning - ett sätt att utveckla handledning och lärande? | Presentation (Svenska) | 
| Anne Harju | 
| Hur kan handledning och administration av examensarbeten förbättras? Erfarenheter, system och planer från sex lärosäten | |
| Henrik Hansson, Johan Thorbiörnson, Helle Wijk, Monika Hattinger, Svante Axelsson, Kirsti Lyngvær Engelien | 
| En bro mellan högre utbildning och profession - Utbildning för kliniska handledare i läkarutbildning | |
| Mona Fjellström, Silvana Naredi, Bertil Sawert, Owe Johnson, Markku Haapamäki | 
| Stanfordkonceptet förbättrar den kliniska handledningen för veterinärstudenter | Presentation (Svenska) | 
| Lena Ström, Marja Tullberg, Jakob Johansson | 
| Peer-review-based examination of the PhD course ”Introduction to Research” at the Sahlgrenska Academy | |
| Anna Karlsson, Magnus Gustafsson | 
| Responsibility and self-regulated learning in the supervision of bachelor and master students’ thesis writing | |
| Ulf Olsson, David Hallberg | 
| Kritiska vänner online – Kollegial observation av nätbaserade kurser inom högre utbildning | |
| Jörgen Ivarsson | 
| Studenter som ledare - Hur kan studenter utnyttjas som resurs i undervisningen? | |
| Fredrik Härlin, Johan Gärdebo | 
| Lärande i handledning- grupphandledning som del i ett kollektivt kompetensutvecklingsprojekt | |
| Karin Åberg, Kerstin Bladini, Eva Dahlqvist | 
| De ”andras” perspektiv – en studie om handleddas uppfattning om och av handledning | Paper (Svenska) | 
| Susanne Gustavsson, Anita Eriksson, Peter Emsheimer | 
| Att erfara lärande- En pilotstudie om hur specialistsjuksköterskestudenter med inriktning mot intensivvård erfar det egna lärandet under verksamhetsförlagd utbildning. | |
| Jonas Karlsson | 
| Muntlig och skriftlig respons – möjligheter och begränsningar i handledning av självständiga arbeten | |
| Jan-Olof Gullö, Jenny Magnusson, Hanna Sveen | 
| Progression i skrivfärdigheter hos studenter i datavetenskap | |
| Aletta Nylén | 
| MSc and MEng thesis supervision for enhanced learning and disciplinary discourse – making generic criteria meaningful in specific contexts | Presentation (Svenska) | 
| Magnus Gustafsson, Tom Adawi | 
| Kommunikation mot profession. Muntlighet som en del av den kommunikativa kompetensen i utbildning | |
| Cecilia Olsson Jers | 
| Handledningsrelationen ur ett etiskt perspektiv: Forskarhandledares råd till en tänkt doktorand | |
| Gunbritt Tornberg | 
| Att integrera lärande av akademiskt skrivande i grundutbildningen | |
| Johnny Rodin, Charlotta Nilsson, Kajsa Sköldvall | 
| Hur lärare och lärarstuderande kommunicerar relationen mellan värdefrågor och ämnesspecifikt innehåll under verksamhetsförlagd utbildning | |
| Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede | 
5. Creative and artistic skills
| ”Scrapbook, blogg och digital portfolio som estetisk lärprocess – hur bedöma det?” | |
| Mats Andersson | 
| Entreprenöriella kompetenser inom konstnärlig utbildning | |
| Ulf Dalnäs | 
| Praktisk-estetiska perspektiv på lärande som utgångspunkt för tvärdisciplinära arbetssätt | |
| Susanne Björkdahl Ordell | 
| Ungas livsvärldar - Möten kring kulturarv i ett multimodalt lärande | |
| Anita Synnestvedt, Margaretha Häggström | 
| Produktion(göra) - Perception(se) - Reflektion(förstå), dimensioner vid bedömning av kreativa och konstnärliga lärandeprocesser | |
| Elisabeth Fjällman | 
| På konstnärlig eller vetenskaplig grund? Olika förutsättningar för studenters lärande | |
| Per-Henrik Holgersson, Jan-Olof Gullö, Johansson Sören | 
| 1+1=3: Learning trough In-between Spaces of Theory and Practice | |
| Margareta Melin | 
6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education
| Kritiskt tänkande och högskolans kritiska uppdrag | |
| Petri J. Kajonius | 
| Fem framgångsfaktorer för utveckling av pedagogisk digital kompetens för nätbaserat lärande inom högre utbildning | Presentation (Svenska) | 
| Jessica Lindblom, Anna-Sofia Alklind Taylor, Jana Rambusch, Henrik Svensson | 
| På gränsen till godkänt – vetenskaplig kvalitet och gränsarbete i bedömningen av examensarbeten i lärarutbildning. | Presentation (Svenska) | 
| Andreas Gunnarsson | 
| Gränsöverskridande lärande i tvärvetenskapliga forskarskolor: Gränslöst eller begränsande? | |
| Eva Maria Brodin, Helen Avery | 
| Dilemman som instrument för utveckling och lärande | Presentation (Svenska) | 
| Peter Svensson, Björn Badersten, Gunilla Amnér | 
| Utbildning utan bildning? | Presentation (Svenska) | 
| Eva Mark | 
| Forskning om IT i högre utbildning | |
| Ulf Olsson, Christina Keller, Stefan Hrastinski | 
| Vetenskaplighet i lärarstudenters examensarbeten | |
| Anders Urbas, Peter Björk | 
| Att utveckla kritiskt tänkande inom teknisk-naturvetenskapliga utbildningar | |
| Felix Ho, Daniel Brandell | 
| Bedömningar av vetenskaplig kvalitet i examensarbeten | |
| Hans Ekbrand | 
| TUR och skicklighet – Strategisk samverkan för utbildningsexcellens | |
| Maja Elmgren, Staffan Andersson, Anders Berglund, Tove Dahlström, Lena Forsell, Ingela Frost, Björn Gembert, Fredrik Härlin, Arnold Pears, Stefan Pålsson | 
| ”Trodde att jag kunde läsa” – Studenters läsning av vetenskaplig text | |
| Diana Berthén | 
| Integrating content and language for enhanced learning: Challenges of scale, sustainability, and evaluation | |
| Magnus Gustafsson | 
| Publicera i Högre utbildning! | |
| Anders Sonesson, Ann-Sofie Henriksson, Katarina Mårtensson, Michael Christie, Ulf Olsson | 
| What do Master level students in computer science think about plagiarism? | Presentation (Svenska) | 
| Anders Berglund, Neena Thota | 
| Computing education research course | |
| Anders Berglund, Neena Thota | 
7. Professions and skills – what sets the limits?
| Etiska aspekter på möjligheten att använda patientbaserade inspelningar i undervisning | |
| Ingrid Behrns, Åsa Abelin, Katja Laakso, Mattias von Feilitzen | 
| To write about teaching and learning in higher education | Presentation (Svenska) | 
| Silwa Lisbeth Claesson | 
| Att utbilda den professionella beslutsfattaren | |
| Per Lundgren | 
| Ny karriärväg för att tillvarata och utveckla forskarkompetens: Pilotprojekt om handledning i att starta forskningsföretag inom hum/sam | |
| Milda Rönn, Mona Blåsjö, Mona Wilcke | 
| Akademiskt skrivande för professionalisering av specialläraryrket | |
| Inger Assarson | 
| Att styra över disciplingränser - Erfarenheter från att skapa gemensamma examinationskriterier vid lärarutbildningen vid Göteborgs Universitet. | Presentation (Svenska) | 
| Jan Carle | 
| Learning in workplace environment – Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings | |
| Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren | 
| What are students’ experiences that lead to engagement in, or rejection of, learning Computer Science? | |
| Anne-Kathrin Peters, Arnold Neville Pears, Anders Berglund | 
| Att identifiera kompetensbehov | |
| Klara Bolander Laksov, Linda Barman, Lotta Jons, Katarina Mårtensson, Torgny Roxå, Lars Uhlin | 
| Professionell utveckling (PU) under ögonkursen -möjligheter och utmaningar | |
| Gunilla Magnusson, Madeleine Zetterberg, Silwa Claesson | 
| Inför en ökad jämställdhet i datavetenskapliga utbildningsprogram | Presentation (Svenska) Paper (Svenska) | 
| Maria Riveiro, Erik Bergström, Urban Carlén | 
| Att arbeta problembaserat i förskollärarutbildningen – Ett utvecklingsprojekt i naturvetenskap | |
| Pernilla Nilsson, Per-Erik Holmén, Charlotte Sandström | 
| Handlingsinriktad pedagogik i distansundervisning | Presentation (Svenska) | 
| Maria Lindh, Annica Ahlholm, Birgitta Wallin, Ingrid Johansson | 
| ITakt med samtiden – att integrera digital kompetens i lärarutbildningen | |
| Fredrik Oldsjö, Eva Fors, Annika Käck, Mats Hanson, Christopher Sönnerbrandt | 
| Institutionaliseringsprocessen av ett kursvärderingsinstrument | |
| Laura Carlson, Ulf Färjare, Moa Kindström Dahlin, Hrafn Steiner, Tony Burden | 
| Betydelsen av studentcentrerat lärande vid förmedling av professionsutbildning på distans | Presentation (Svenska) | 
| Nina Albrecht, Erika Olofsson | 
| Studenter reflekterar över sin kunskapsutveckling inom området specialpedagogik | |
| Eva Siljehag | 
| Lärarstudenter som blivande professionella röstanvändare | |
| Ann-Christine B Ohlsson, Silwa Claesson | 
| Lärares IT-användning i högre utbildning | |
| Lars Svensson, Johan Lundin | 
| Bildning som blev kvar när lärarstudenterna glömt vad de lärt sig - ett kritiskt perspektiv på lärarutbildning | |
| Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede | 
| Högskolekurs om pedagogisk dokumentation med IT-stöd som verktyg för professions- och verksamhetsutveckling i förskolan | |
| Mia Karlsson, Anita Kjellström | 
| Kollektiv kompetensutveckling av yrkesverksamma lärare på avancerad nivå: Skola på vetenskaplig grund – forskande lärare | |
| Tomas Kroksmark, Cristina Robertson, Pia Åman, Anki Wennergren | 
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
| Curriculum design + educational development = true! An ongoing development project at the Faculty of ForestSciences, SLU Umeå. | |
| Nicolette Karst | 
| Hur ser lärare på undervisning och lärande? | |
| Maja Elmgren, Staffan Andersson, Arnold Pears | 
| EFQUEL (European Foundation for Quality in E-learning) | |
| Alastair Creelman | 
| Nationellt kvalitetsutvärderingssystem av utbildningar på grundnivå och avancerad nivå | Presentation (Svenska) | 
| Maria Sundkvist | 
| Uppdrag för och organisation av pedagogiska utvecklingsenheter | Paper (Svenska) | 
| Martin Stigmar, Gudrun Edgren | 
| Ny examensstruktur, nya examinationsformer men har examinatorsrollen förändrats? | |
| Elinor Edvardsson Stiwne | 
| Kursguider, kursinstruktion och kursbeskrivning - Ett rundabordssamtal om kursguidepraktiker i högre utbildning | Presentation (Svenska) | 
| Viktor Aldrin, Christina Keller | 
| Upplevelser av första studieåret | |
| Staffan Andersson, Jonas Forsman, Maja Elmgren | 
| Centrala teman för studenters relationer till utbildningsprogram | |
| Staffan Andersson, Jannika Andersson Chronholm | 
| Svenska lärosätens hantering av internationella rankingar | |
| Pontus Sundén | 
| Recontextualisation of the Bologna process into pedagogic communication and pedagogic practice within teacher education. | |
| Richard Baldwin | 
| Bedömning av pedagogisk skicklighet - erfarenheter från en utbildning för pedagogiskt sakkunniga | |
| Katarina Winka, Thomas Olsson, Åsa Ryegård, Fredrik Oldsjö, Karin Apelgren | 
| Studenter om studier på distans - Resultat från studentenkäter vid Karlstads universitet 2007, 2010 och 2011. | Presentation (Svenska) | 
| Lars Haglund, Lena E Johansson | 
| Något har förändrats. Frågan är bara vad? Om Bolognaprocessens inverkan på läroplanskulturen i två svenska yrkesprogram | |
| Åsa Lindberg-Sand, Gudrun Edgren | 
| Mötesplatser för dialog, erfarenhetsutbyte och förädling av goda idéer kring studenters webbaserade lärandemiljöer | |
| Marita Ljungqvist, Ebba Ossiannilsson, Lena Landgren, Åsa Forsberg | 
| Aktiv studentmedverkan – hur kan dina studenter ta ansvar för varandras och det egna lärandet? | |
| Johan Gustav Gärdebo, Fredrik Härlin | 
| Ledarskap i högre utbildning | |
| Margaretha Milsta | 
| Gränslöst lärande: Högskolepedagogik och digital kompetens ”i skön förening”? | |
| Åse Nygren | 
| Uppsatsprocessen som en kvalitetsdrivare – en lärprocess för både studenter och handledare? | |
| Henrik Barth, Jenny Ståhl | 
| Samverkan om genomströmning | |
| Staffan Andersson, Jannika Andersson Chronholm, Jonas Forsman, Marie Magnell, Björn Marklund | 
| Rankning av kvalitet i högre utbildning - vägledande eller vilseledande? | |
| Brita Bergseth, Madeleine Abrandt Dahlgren | 
| SOLO taxonomi och Hierarkisk komplexitetsanalys – En jämförande studie | |
| Kristian Stålne, Sofia Kjellström | 
| Formativ kursutvärdering i högre utbildning. En studie av begreppet och dess tillämpning | |
| Ninni Carlsson | 
To the conference start page
