Keynote speakers
Cross-cultural doctoral supervision and conceptual threshold crossing | Presentation (Svenska) |
Gina Wisker |
2. Design of environments for learning
En pedagogisk process från tanke till färdig instruktionsfilm - vid handläggning av utdrivningsskedet vid normal förlossning | |
Margareta Mollberg, Marie Berg, Eva Rådström, Anneli Westlund |
Kan man föreläsa på ett bibliotek? Kombinerad lärande- och designmiljö på fältet | |
Pontus Wärnestål |
Inramning och stödstruktur för akademiskt ovana studenter som läser på distans | |
Ingrid Henning Loeb, Ingemar Andersson, Eva Andersson, May Fredriksson, Anette Wahlandt |
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning | Presentation (Svenska) |
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff |
Mobilt lärandestöd vid Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/-Bibliotekshögskolan | |
Ingrid Johansson, Rolf Hasslöw, Carina Waldén, Linda Borglund |
Information med kvalitet - Öppna sidor i lärplattform | |
Anita Eklöf, Carina Waldén, Annelie Sallander, Sofie Larsson |
4. Supervision – with focus on the learner
Studenters skrivkompetens- villkor och utmaningar för texthandledare och bedömande lärare | Presentation (Svenska) |
Ann-Sofie Karlsson, Helena Hammarström, Maj-Britt Westlin |
Feedback to supervisors - Psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model | |
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren, Renée Stalmeijer |
Vad innebär inkluderande handledning? | |
Ulrike Schnaas, Johan Wickström |
Hur kan handledning och administration av examensarbeten förbättras? Erfarenheter, system och planer från sex lärosäten | |
Henrik Hansson, Johan Thorbiörnson, Helle Wijk, Monika Hattinger, Svante Axelsson, Kirsti Lyngvær Engelien |
Hur lärare och lärarstuderande kommunicerar relationen mellan värdefrågor och ämnesspecifikt innehåll under verksamhetsförlagd utbildning | |
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede |
7. Professions and skills – what sets the limits?
Ny karriärväg för att tillvarata och utveckla forskarkompetens: Pilotprojekt om handledning i att starta forskningsföretag inom hum/sam | |
Milda Rönn, Mona Blåsjö, Mona Wilcke |
Learning in workplace environment – Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings | |
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren |
Handlingsinriktad pedagogik i distansundervisning | Presentation (Svenska) |
Maria Lindh, Annica Ahlholm, Birgitta Wallin, Ingrid Johansson |
Bildning som blev kvar när lärarstudenterna glömt vad de lärt sig - ett kritiskt perspektiv på lärarutbildning | |
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede |
Kollektiv kompetensutveckling av yrkesverksamma lärare på avancerad nivå: Skola på vetenskaplig grund – forskande lärare | |
Tomas Kroksmark, Cristina Robertson, Pia Åman, Anki Wennergren |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Bedömning av pedagogisk skicklighet - erfarenheter från en utbildning för pedagogiskt sakkunniga | |
Katarina Winka, Thomas Olsson, Åsa Ryegård, Fredrik Oldsjö, Karin Apelgren |
To the conference start page