Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

Keynote speakers

Cross-cultural doctoral supervision and conceptual threshold crossing Presentation (Svenska)
Gina Wisker

2. Design of environments for learning

En pedagogisk process från tanke till färdig instruktionsfilm - vid handläggning av utdrivningsskedet vid normal förlossning
Margareta Mollberg, Marie Berg, Eva Rådström, Anneli Westlund
Kan man föreläsa på ett bibliotek? Kombinerad lärande- och designmiljö på fältet
Pontus Wärnestål
Inramning och stödstruktur för akademiskt ovana studenter som läser på distans
Ingrid Henning Loeb, Ingemar Andersson, Eva Andersson, May Fredriksson, Anette Wahlandt
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning Presentation (Svenska)
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff
Mobilt lärandestöd vid Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/-Bibliotekshögskolan
Ingrid Johansson, Rolf Hasslöw, Carina Waldén, Linda Borglund
Information med kvalitet - Öppna sidor i lärplattform
Anita Eklöf, Carina Waldén, Annelie Sallander, Sofie Larsson

4. Supervision – with focus on the learner

Studenters skrivkompetens- villkor och utmaningar för texthandledare och bedömande lärare Presentation (Svenska)
Ann-Sofie Karlsson, Helena Hammarström, Maj-Britt Westlin
Feedback to supervisors - Psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren, Renée Stalmeijer
Vad innebär inkluderande handledning?
Ulrike Schnaas, Johan Wickström
Hur kan handledning och administration av examensarbeten förbättras? Erfarenheter, system och planer från sex lärosäten
Henrik Hansson, Johan Thorbiörnson, Helle Wijk, Monika Hattinger, Svante Axelsson, Kirsti Lyngvær Engelien
Hur lärare och lärarstuderande kommunicerar relationen mellan värdefrågor och ämnesspecifikt innehåll under verksamhetsförlagd utbildning
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede

7. Professions and skills – what sets the limits?

Ny karriärväg för att tillvarata och utveckla forskarkompetens: Pilotprojekt om handledning i att starta forskningsföretag inom hum/sam
Milda Rönn, Mona Blåsjö, Mona Wilcke
Learning in workplace environment – Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren
Handlingsinriktad pedagogik i distansundervisning Presentation (Svenska)
Maria Lindh, Annica Ahlholm, Birgitta Wallin, Ingrid Johansson
Bildning som blev kvar när lärarstudenterna glömt vad de lärt sig - ett kritiskt perspektiv på lärarutbildning
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede
Kollektiv kompetensutveckling av yrkesverksamma lärare på avancerad nivå: Skola på vetenskaplig grund – forskande lärare
Tomas Kroksmark, Cristina Robertson, Pia Åman, Anki Wennergren

8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?

Bedömning av pedagogisk skicklighet - erfarenheter från en utbildning för pedagogiskt sakkunniga
Katarina Winka, Thomas Olsson, Åsa Ryegård, Fredrik Oldsjö, Karin Apelgren


  To the conference start page