Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?

Utbildning för hållbar utveckling – anställningsbarhet, bildning eller irrvägar? Presentation (Svenska)
Peter Aspengren, Jöran Rehn, Jan Stockfors
ESDAN – Lärande för hållbar utveckling inom den akademiska världen i de nordiska länderna
Johan Boman, Ulrika Lundqvist, Ulf Andersson, Magdalena Svanström, Tove Holm
Bortom dekaden Presentation (Svenska)
Ulf Paul Andersson, Bo Samuelsson
Convenient conflicts? - Eco-school teachers’ reasoning about sustainability-promoting actions in teaching
Ulrica Stagell

2. Design of environments for learning

Lärcenterbaserad utbildning i relation till hur lärosäten kan organisera lärande för hållbar utveckling.
Staffan Bengtsson, Lars Svensson
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning Presentation (Svenska)
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff
Mer om nätbaserad utbildning: presentation av en bok
Stefan Hrastinski, Christina Keller, Ola Lindberg, Ulf Olsson, Elisabeth Saalman
Blivande svensklärare och sociala medier Presentation (Svenska)
Anders Svensson, Ylva Lindberg
Evaluation of Web-based Tools as Support for Online Learning in Master´s Engineering Education
Monika Hattinger, Malin Pongolini, Lars Svensson, Stefan Nilsson
Information med kvalitet - Öppna sidor i lärplattform
Anita Eklöf, Carina Waldén, Annelie Sallander, Sofie Larsson

3. Global education

Det transformativa akademiska rummet – att förstå social omvandling genom personliga erfarenheter
Camilla Safrankova, Anne-Charlotte Ek
Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe
Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson

4. Supervision – with focus on the learner

Skrivträning som fördjupar lärandet Presentation (Svenska) Paper (Svenska)
Susanne Pelger, Sara Santesson
Innovativa modeller för studentaktivt lärande i verksamhetsförlagd utbildning Presentation (Svenska)
Elisabeth Carlson, Marie Stenberg, Mariette Bengtsson
Kan man handleda studenter som styr sig själv?
Marie Lidskog, Helen Setterud
Feedback to supervisors - Psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren, Renée Stalmeijer
Från monografiavhandlingar till sammanläggningsavhandlingar: vad innebär övergången för handledare, doktorander och utbildningen? Presentation (Svenska)
Karen Nowé Hedvall, Åsa Söderlind, Katarina Michnik
Vad innebär inkluderande handledning?
Ulrike Schnaas, Johan Wickström
En bro mellan högre utbildning och profession - Utbildning för kliniska handledare i läkarutbildning
Mona Fjellström, Silvana Naredi, Bertil Sawert, Owe Johnson, Markku Haapamäki
Stanfordkonceptet förbättrar den kliniska handledningen för veterinärstudenter Presentation (Svenska)
Lena Ström, Marja Tullberg, Jakob Johansson
Muntlig och skriftlig respons – möjligheter och begränsningar i handledning av självständiga arbeten
Jan-Olof Gullö, Jenny Magnusson, Hanna Sveen
Att integrera lärande av akademiskt skrivande i grundutbildningen
Johnny Rodin, Charlotta Nilsson, Kajsa Sköldvall

5. Creative and artistic skills

Ungas livsvärldar - Möten kring kulturarv i ett multimodalt lärande
Anita Synnestvedt, Margaretha Häggström
På konstnärlig eller vetenskaplig grund? Olika förutsättningar för studenters lärande
Per-Henrik Holgersson, Jan-Olof Gullö, Johansson Sören

6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education

Fem framgångsfaktorer för utveckling av pedagogisk digital kompetens för nätbaserat lärande inom högre utbildning Presentation (Svenska)
Jessica Lindblom, Anna-Sofia Alklind Taylor, Jana Rambusch, Henrik Svensson
Dilemman som instrument för utveckling och lärande Presentation (Svenska)
Peter Svensson, Björn Badersten, Gunilla Amnér
Publicera i Högre utbildning!
Anders Sonesson, Ann-Sofie Henriksson, Katarina Mårtensson, Michael Christie, Ulf Olsson

7. Professions and skills – what sets the limits?

Learning in workplace environment – Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren
Att arbeta problembaserat i förskollärarutbildningen – Ett utvecklingsprojekt i naturvetenskap
Pernilla Nilsson, Per-Erik Holmén, Charlotte Sandström
ITakt med samtiden – att integrera digital kompetens i lärarutbildningen
Fredrik Oldsjö, Eva Fors, Annika Käck, Mats Hanson, Christopher Sönnerbrandt
Institutionaliseringsprocessen av ett kursvärderingsinstrument
Laura Carlson, Ulf Färjare, Moa Kindström Dahlin, Hrafn Steiner, Tony Burden
Studenter reflekterar över sin kunskapsutveckling inom området specialpedagogik
Eva Siljehag
Lärares IT-användning i högre utbildning
Lars Svensson, Johan Lundin

8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?

Nationellt kvalitetsutvärderingssystem av utbildningar på grundnivå och avancerad nivå Presentation (Svenska)
Maria Sundkvist
Uppdrag för och organisation av pedagogiska utvecklingsenheter Paper (Svenska)
Martin Stigmar, Gudrun Edgren
Svenska lärosätens hantering av internationella rankingar
Pontus Sundén
Uppsatsprocessen som en kvalitetsdrivare – en lärprocess för både studenter och handledare?
Henrik Barth, Jenny Ståhl
SOLO taxonomi och Hierarkisk komplexitetsanalys – En jämförande studie
Kristian Stålne, Sofia Kjellström


  To the conference start page