1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?
Hållbar lärarutbildning | |
Johan Boman, Mikael Olsson, Inger Björneloo |
Startnycklar – sätter igång processen med lärande för hållbar utveckling | |
Johan Boman, Mikael Olsson, Inger Björneloo |
Hur skapar vi kompetens för integrering av hållbar utveckling? | |
Julia Falkerby, Monika Olsson |
Hur kan studenterna bli effektiva förändringsagenter för hållbar utveckling? | |
Johan Boman, Ulf Andersson, Barbro Robertsson, Inger Björneloo, Mikael Olsson, Ulrika Lundqvist, Ingela Bursjöö |
Hållbar undervisning? En undersökning av hur hållbar utveckling kommer till uttryck i svensk ingenjörsutbildning | |
Reidar Lyng, Claes Ohlsson |
2. Design of environments for learning
Hur designas en akademisk lärandemiljö för en Läkarutbildning som regionaliseras till Länssjukhus? Ett samarbete kring Regionaliserad Läkarutbildning mellan Pedagogiska institutionen och Medicinska Fakulteten vid Umeå universitet | |
Silvana Naredi, Johanna Olsson, Anna Frohm, Malin Larsson, Owe Johnson |
Betydelsen av kommunikation och bemötande för en god virtuell lärandemiljö | |
Johanna Olsson, Elinor Adenling |
Mer om nätbaserad utbildning: presentation av en bok | |
Stefan Hrastinski, Christina Keller, Ola Lindberg, Ulf Olsson, Elisabeth Saalman |
Examinationsformer med anställningsbarhet som mål | Presentation (Svenska) |
Erika Olofsson, Nina Albrecht, Rikard Jakobsson |
OER-spelet: inspireras och lär dig mer om öppna lärresurser genom sällskapsspel! | |
Ebba S. I. Ossiannilsson, Alastair Creelman |
3. Global education
Introducing the language vs. topic (LVT) model | |
Carl Magnus Olsson |
4. Supervision – with focus on the learner
Användarperspektiv av referenshanteringssystem i en kontextuell lärandesituation | Paper (Svenska) |
Fredrik Offerlind, Sara Akramy |
Responsibility and self-regulated learning in the supervision of bachelor and master students’ thesis writing | |
Ulf Olsson, David Hallberg |
6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education
Forskning om IT i högre utbildning | |
Ulf Olsson, Christina Keller, Stefan Hrastinski |
Publicera i Högre utbildning! | |
Anders Sonesson, Ann-Sofie Henriksson, Katarina Mårtensson, Michael Christie, Ulf Olsson |
7. Professions and skills – what sets the limits?
ITakt med samtiden – att integrera digital kompetens i lärarutbildningen | |
Fredrik Oldsjö, Eva Fors, Annika Käck, Mats Hanson, Christopher Sönnerbrandt |
Betydelsen av studentcentrerat lärande vid förmedling av professionsutbildning på distans | Presentation (Svenska) |
Nina Albrecht, Erika Olofsson |
Lärarstudenter som blivande professionella röstanvändare | |
Ann-Christine B Ohlsson, Silwa Claesson |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Bedömning av pedagogisk skicklighet - erfarenheter från en utbildning för pedagogiskt sakkunniga | |
Katarina Winka, Thomas Olsson, Åsa Ryegård, Fredrik Oldsjö, Karin Apelgren |
Mötesplatser för dialog, erfarenhetsutbyte och förädling av goda idéer kring studenters webbaserade lärandemiljöer | |
Marita Ljungqvist, Ebba Ossiannilsson, Lena Landgren, Åsa Forsberg |
To the conference start page