1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?
Mot bättre vetande | |
Eddy Nehls |
2. Design of environments for learning
Keller Plan, learning in own pace. | |
Hallgeir Nilsen, Even Åby Larsen |
Utveckling av surfplattors användningsområden inom högskole- och kommunbiblioteken | Presentation (Svenska) |
Jan Magnusson, Pieta Eklund, Elin Nord |
Hur stimulerar vi lärare att stimulera studenters lärande? - design av lärandemiljöer med digitalt stöd | |
Christina Gummesson, Anna Gahnberg, Eva Nordmark |
Hur designas en akademisk lärandemiljö för en Läkarutbildning som regionaliseras till Länssjukhus? Ett samarbete kring Regionaliserad Läkarutbildning mellan Pedagogiska institutionen och Medicinska Fakulteten vid Umeå universitet | |
Silvana Naredi, Johanna Olsson, Anna Frohm, Malin Larsson, Owe Johnson |
Upp till IT - Digitala utmaningar i lärarutbildning | |
Annika Lantz-Andersson, Louise Peterson, Mona Nilsen |
SNH – Samverkan för nätbaserad högskoleutbildning utvecklar ”Verktyg för lärande” i samverkan | |
Ola Lindberg, Per Lind, Marie Nyberg, Göran Lindgren |
Faktorer som kan inverka på genomströmning - en studie av distanskurser vid MiUn 2010 | |
Ingrid Nordström |
Evaluation of Web-based Tools as Support for Online Learning in Master´s Engineering Education | |
Monika Hattinger, Malin Pongolini, Lars Svensson, Stefan Nilsson |
4. Supervision – with focus on the learner
Främjar handledning din hälsa? - Handledning som medarbetarskap: introduktion av hälsofrämjande som grund för forskarhandledning | |
Monica Eriksson, Lena Nilsson |
En bro mellan högre utbildning och profession - Utbildning för kliniska handledare i läkarutbildning | |
Mona Fjellström, Silvana Naredi, Bertil Sawert, Owe Johnson, Markku Haapamäki |
Progression i skrivfärdigheter hos studenter i datavetenskap | |
Aletta Nylén |
Att integrera lärande av akademiskt skrivande i grundutbildningen | |
Johnny Rodin, Charlotta Nilsson, Kajsa Sköldvall |
Hur lärare och lärarstuderande kommunicerar relationen mellan värdefrågor och ämnesspecifikt innehåll under verksamhetsförlagd utbildning | |
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede |
7. Professions and skills – what sets the limits?
Att arbeta problembaserat i förskollärarutbildningen – Ett utvecklingsprojekt i naturvetenskap | |
Pernilla Nilsson, Per-Erik Holmén, Charlotte Sandström |
Bildning som blev kvar när lärarstudenterna glömt vad de lärt sig - ett kritiskt perspektiv på lärarutbildning | |
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Gränslöst lärande: Högskolepedagogik och digital kompetens ”i skön förening”? | |
Åse Nygren |
To the conference start page