2. Design of environments for learning
Utveckling av surfplattors användningsområden inom högskole- och kommunbiblioteken | Presentation (Svenska) |
Jan Magnusson, Pieta Eklund, Elin Nord |
En pedagogisk process från tanke till färdig instruktionsfilm - vid handläggning av utdrivningsskedet vid normal förlossning | |
Margareta Mollberg, Marie Berg, Eva Rådström, Anneli Westlund |
VNU-modellen för framtagning av kurser i nätbaserade lärmiljöer | Presentation (Svenska) |
Hans Öberg, Peter Mattsson |
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning | Presentation (Svenska) |
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff |
Användandet av inspelade lärobjekt inom nätbaserad utbildning | |
Peter Mattsson |
3. Global education
Cultural Branding - A poor excuse that blames diversity and conceals social practices in learning | |
Åsa Möller |
Hur hantera det lokala sammanhanget i den globala utbildningen? | |
Thomas Lavelle, Pär Mårtensson |
Vad är global bildning? | Paper (Svenska) |
Eva Mark |
The Global Education | Presentation (Svenska) |
Anneli Martin |
4. Supervision – with focus on the learner
Interaktiv Anti-Plagieringsguide | Presentation (Svenska) |
Christina Keller, Zetterlind Madelene |
Hva kjennetegner den skandinaviske mentor? | |
Petter Mathisen |
”Å forelese er en ensom affære. Jeg er sikker på at de fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller tusen i magen […]” | |
Brit Hanssen, Dag Husebø, Vegard Moen |
Utprøving og utforming av pedagogisk mentorskap for nyansatte – mellom relasjon og ordning | |
Dag Husebø, Petter Mathisen |
Från monografiavhandlingar till sammanläggningsavhandlingar: vad innebär övergången för handledare, doktorander och utbildningen? | Presentation (Svenska) |
Karen Nowé Hedvall, Åsa Söderlind, Katarina Michnik |
Muntlig och skriftlig respons – möjligheter och begränsningar i handledning av självständiga arbeten | |
Jan-Olof Gullö, Jenny Magnusson, Hanna Sveen |
5. Creative and artistic skills
1+1=3: Learning trough In-between Spaces of Theory and Practice | |
Margareta Melin |
6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education
Utbildning utan bildning? | Presentation (Svenska) |
Eva Mark |
Publicera i Högre utbildning! | |
Anders Sonesson, Ann-Sofie Henriksson, Katarina Mårtensson, Michael Christie, Ulf Olsson |
7. Professions and skills – what sets the limits?
Att identifiera kompetensbehov | |
Klara Bolander Laksov, Linda Barman, Lotta Jons, Katarina Mårtensson, Torgny Roxå, Lars Uhlin |
Professionell utveckling (PU) under ögonkursen -möjligheter och utmaningar | |
Gunilla Magnusson, Madeleine Zetterberg, Silwa Claesson |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Ledarskap i högre utbildning | |
Margaretha Milsta |
Samverkan om genomströmning | |
Staffan Andersson, Jannika Andersson Chronholm, Jonas Forsman, Marie Magnell, Björn Marklund |
To the conference start page