Keynote speakers
2. Design of environments for learning
Mer om nätbaserad utbildning: presentation av en bok | |
Stefan Hrastinski, Christina Keller, Ola Lindberg, Ulf Olsson, Elisabeth Saalman |
Salutis - ny metod att träna generella förmågor hos studenterna | Presentation (Svenska) |
Lasse Bourelius, Lena Kransberg |
Att se med tandläkarens ögon: visningsseminarier med operationsmikroskop och video | |
Hans Rystedt, Claes Reit, Elin Johansson, Lisbeth Dahlström, Thomas Kvist, Oskar Lindwall |
Lärosalsgruppen fixar salarna åt lärarna! | |
Viggo Kann |
Datorstödd eller datorstörd undervisning – hur uppnås konceptuell förståelse? | |
Hans Karlsson, Maja Elmgren |
3. Global education
Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe | |
Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson |
4. Supervision – with focus on the learner
Interaktiv Anti-Plagieringsguide | Presentation (Svenska) |
Christina Keller, Zetterlind Madelene |
Studenters skrivkompetens- villkor och utmaningar för texthandledare och bedömande lärare | Presentation (Svenska) |
Ann-Sofie Karlsson, Helena Hammarström, Maj-Britt Westlin |
Peer-review-based examination of the PhD course ”Introduction to Research” at the Sahlgrenska Academy | |
Anna Karlsson, Magnus Gustafsson |
Att erfara lärande- En pilotstudie om hur specialistsjuksköterskestudenter med inriktning mot intensivvård erfar det egna lärandet under verksamhetsförlagd utbildning. | |
Jonas Karlsson |
Hur lärare och lärarstuderande kommunicerar relationen mellan värdefrågor och ämnesspecifikt innehåll under verksamhetsförlagd utbildning | |
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede |
6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education
Kritiskt tänkande och högskolans kritiska uppdrag | |
Petri J. Kajonius |
Forskning om IT i högre utbildning | |
Ulf Olsson, Christina Keller, Stefan Hrastinski |
7. Professions and skills – what sets the limits?
ITakt med samtiden – att integrera digital kompetens i lärarutbildningen | |
Fredrik Oldsjö, Eva Fors, Annika Käck, Mats Hanson, Christopher Sönnerbrandt |
Institutionaliseringsprocessen av ett kursvärderingsinstrument | |
Laura Carlson, Ulf Färjare, Moa Kindström Dahlin, Hrafn Steiner, Tony Burden |
Bildning som blev kvar när lärarstudenterna glömt vad de lärt sig - ett kritiskt perspektiv på lärarutbildning | |
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede |
Högskolekurs om pedagogisk dokumentation med IT-stöd som verktyg för professions- och verksamhetsutveckling i förskolan | |
Mia Karlsson, Anita Kjellström |
Kollektiv kompetensutveckling av yrkesverksamma lärare på avancerad nivå: Skola på vetenskaplig grund – forskande lärare | |
Tomas Kroksmark, Cristina Robertson, Pia Åman, Anki Wennergren |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Curriculum design + educational development = true! An ongoing development project at the Faculty of ForestSciences, SLU Umeå. | |
Nicolette Karst |
Kursguider, kursinstruktion och kursbeskrivning - Ett rundabordssamtal om kursguidepraktiker i högre utbildning | Presentation (Svenska) |
Viktor Aldrin, Christina Keller |
SOLO taxonomi och Hierarkisk komplexitetsanalys – En jämförande studie | |
Kristian Stålne, Sofia Kjellström |
To the conference start page