Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

Keynote speakers

Fostering sustainable intercultural group collaboration across time and space in higher education. Promoting a digital dialogic approach on knowledge building and knowledge sharing Presentation (Svenska)
Elsebeth Korsgaard Sorensen

2. Design of environments for learning

Mer om nätbaserad utbildning: presentation av en bok
Stefan Hrastinski, Christina Keller, Ola Lindberg, Ulf Olsson, Elisabeth Saalman
Salutis - ny metod att träna generella förmågor hos studenterna Presentation (Svenska)
Lasse Bourelius, Lena Kransberg
Att se med tandläkarens ögon: visningsseminarier med operationsmikroskop och video
Hans Rystedt, Claes Reit, Elin Johansson, Lisbeth Dahlström, Thomas Kvist, Oskar Lindwall
Lärosalsgruppen fixar salarna åt lärarna!
Viggo Kann
Datorstödd eller datorstörd undervisning – hur uppnås konceptuell förståelse?
Hans Karlsson, Maja Elmgren

3. Global education

Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe
Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson

4. Supervision – with focus on the learner

Interaktiv Anti-Plagieringsguide Presentation (Svenska)
Christina Keller, Zetterlind Madelene
Studenters skrivkompetens- villkor och utmaningar för texthandledare och bedömande lärare Presentation (Svenska)
Ann-Sofie Karlsson, Helena Hammarström, Maj-Britt Westlin
Peer-review-based examination of the PhD course ”Introduction to Research” at the Sahlgrenska Academy
Anna Karlsson, Magnus Gustafsson
Att erfara lärande- En pilotstudie om hur specialistsjuksköterskestudenter med inriktning mot intensivvård erfar det egna lärandet under verksamhetsförlagd utbildning.
Jonas Karlsson
Hur lärare och lärarstuderande kommunicerar relationen mellan värdefrågor och ämnesspecifikt innehåll under verksamhetsförlagd utbildning
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede

6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education

Kritiskt tänkande och högskolans kritiska uppdrag
Petri J. Kajonius
Forskning om IT i högre utbildning
Ulf Olsson, Christina Keller, Stefan Hrastinski

7. Professions and skills – what sets the limits?

ITakt med samtiden – att integrera digital kompetens i lärarutbildningen
Fredrik Oldsjö, Eva Fors, Annika Käck, Mats Hanson, Christopher Sönnerbrandt
Institutionaliseringsprocessen av ett kursvärderingsinstrument
Laura Carlson, Ulf Färjare, Moa Kindström Dahlin, Hrafn Steiner, Tony Burden
Bildning som blev kvar när lärarstudenterna glömt vad de lärt sig - ett kritiskt perspektiv på lärarutbildning
Jörgen Dimenäs, Kerstin Kolback, Anita Norlund, Christer Wede
Högskolekurs om pedagogisk dokumentation med IT-stöd som verktyg för professions- och verksamhetsutveckling i förskolan
Mia Karlsson, Anita Kjellström
Kollektiv kompetensutveckling av yrkesverksamma lärare på avancerad nivå: Skola på vetenskaplig grund – forskande lärare
Tomas Kroksmark, Cristina Robertson, Pia Åman, Anki Wennergren

8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?

Curriculum design + educational development = true! An ongoing development project at the Faculty of ForestSciences, SLU Umeå.
Nicolette Karst
Kursguider, kursinstruktion och kursbeskrivning - Ett rundabordssamtal om kursguidepraktiker i högre utbildning Presentation (Svenska)
Viktor Aldrin, Christina Keller
SOLO taxonomi och Hierarkisk komplexitetsanalys – En jämförande studie
Kristian Stålne, Sofia Kjellström


  To the conference start page