2. Design of environments for learning
Högskolepedagogik med interaktion online | Paper (Svenska) |
Lars-Erik Jonsson |
Hur designas en akademisk lärandemiljö för en Läkarutbildning som regionaliseras till Länssjukhus? Ett samarbete kring Regionaliserad Läkarutbildning mellan Pedagogiska institutionen och Medicinska Fakulteten vid Umeå universitet | |
Silvana Naredi, Johanna Olsson, Anna Frohm, Malin Larsson, Owe Johnson |
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning | Presentation (Svenska) |
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff |
Att se med tandläkarens ögon: visningsseminarier med operationsmikroskop och video | |
Hans Rystedt, Claes Reit, Elin Johansson, Lisbeth Dahlström, Thomas Kvist, Oskar Lindwall |
Nätet och Akademin – lyckligt par eller omöjlig förening? | Paper (Svenska) |
Lars-Erik Jonsson |
Examinationsformer med anställningsbarhet som mål | Presentation (Svenska) |
Erika Olofsson, Nina Albrecht, Rikard Jakobsson |
Mobilt lärandestöd vid Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/-Bibliotekshögskolan | |
Ingrid Johansson, Rolf Hasslöw, Carina Waldén, Linda Borglund |
3. Global education
Internationalisering – för vem och varför då? En textanalys av internationaliseringsbegreppet i nationella policydokument | |
Susanne Jämsvi |
Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe | |
Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson |
4. Supervision – with focus on the learner
Feedback to supervisors - Psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model | |
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren, Renée Stalmeijer |
En bro mellan högre utbildning och profession - Utbildning för kliniska handledare i läkarutbildning | |
Mona Fjellström, Silvana Naredi, Bertil Sawert, Owe Johnson, Markku Haapamäki |
Stanfordkonceptet förbättrar den kliniska handledningen för veterinärstudenter | Presentation (Svenska) |
Lena Ström, Marja Tullberg, Jakob Johansson |
Kommunikation mot profession. Muntlighet som en del av den kommunikativa kompetensen i utbildning | |
Cecilia Olsson Jers |
7. Professions and skills – what sets the limits?
Learning in workplace environment – Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings | |
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren |
Att identifiera kompetensbehov | |
Klara Bolander Laksov, Linda Barman, Lotta Jons, Katarina Mårtensson, Torgny Roxå, Lars Uhlin |
Handlingsinriktad pedagogik i distansundervisning | Presentation (Svenska) |
Maria Lindh, Annica Ahlholm, Birgitta Wallin, Ingrid Johansson |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Studenter om studier på distans - Resultat från studentenkäter vid Karlstads universitet 2007, 2010 och 2011. | Presentation (Svenska) |
Lars Haglund, Lena E Johansson |
To the conference start page