Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

2. Design of environments for learning

Högskolepedagogik med interaktion online Paper (Svenska)
Lars-Erik Jonsson
Hur designas en akademisk lärandemiljö för en Läkarutbildning som regionaliseras till Länssjukhus? Ett samarbete kring Regionaliserad Läkarutbildning mellan Pedagogiska institutionen och Medicinska Fakulteten vid Umeå universitet
Silvana Naredi, Johanna Olsson, Anna Frohm, Malin Larsson, Owe Johnson
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning Presentation (Svenska)
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff
Att se med tandläkarens ögon: visningsseminarier med operationsmikroskop och video
Hans Rystedt, Claes Reit, Elin Johansson, Lisbeth Dahlström, Thomas Kvist, Oskar Lindwall
Nätet och Akademin – lyckligt par eller omöjlig förening? Paper (Svenska)
Lars-Erik Jonsson
Examinationsformer med anställningsbarhet som mål Presentation (Svenska)
Erika Olofsson, Nina Albrecht, Rikard Jakobsson
Mobilt lärandestöd vid Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/-Bibliotekshögskolan
Ingrid Johansson, Rolf Hasslöw, Carina Waldén, Linda Borglund

3. Global education

Internationalisering – för vem och varför då? En textanalys av internationaliseringsbegreppet i nationella policydokument
Susanne Jämsvi
Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe
Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson

4. Supervision – with focus on the learner

Feedback to supervisors - Psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren, Renée Stalmeijer
En bro mellan högre utbildning och profession - Utbildning för kliniska handledare i läkarutbildning
Mona Fjellström, Silvana Naredi, Bertil Sawert, Owe Johnson, Markku Haapamäki
Stanfordkonceptet förbättrar den kliniska handledningen för veterinärstudenter Presentation (Svenska)
Lena Ström, Marja Tullberg, Jakob Johansson
Kommunikation mot profession. Muntlighet som en del av den kommunikativa kompetensen i utbildning
Cecilia Olsson Jers

7. Professions and skills – what sets the limits?

Learning in workplace environment – Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren
Att identifiera kompetensbehov
Klara Bolander Laksov, Linda Barman, Lotta Jons, Katarina Mårtensson, Torgny Roxå, Lars Uhlin
Handlingsinriktad pedagogik i distansundervisning Presentation (Svenska)
Maria Lindh, Annica Ahlholm, Birgitta Wallin, Ingrid Johansson

8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?

Hur påverkas examinatorers bedömning och sättet de förhåller sig till styrning och formella kriterier när de blir mer erfarna? En studie av bedömningsprotokoll vid Göteborgs universitet.
Maria Jansson
Studenter om studier på distans - Resultat från studentenkäter vid Karlstads universitet 2007, 2010 och 2011. Presentation (Svenska)
Lars Haglund, Lena E Johansson


  To the conference start page