Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?

ESDAN – Lärande för hållbar utveckling inom den akademiska världen i de nordiska länderna
Johan Boman, Ulrika Lundqvist, Ulf Andersson, Magdalena Svanström, Tove Holm

2. Design of environments for learning

Inramning och stödstruktur för akademiskt ovana studenter som läser på distans
Ingrid Henning Loeb, Ingemar Andersson, Eva Andersson, May Fredriksson, Anette Wahlandt
Mer om nätbaserad utbildning: presentation av en bok
Stefan Hrastinski, Christina Keller, Ola Lindberg, Ulf Olsson, Elisabeth Saalman
Evaluation of Web-based Tools as Support for Online Learning in Master´s Engineering Education
Monika Hattinger, Malin Pongolini, Lars Svensson, Stefan Nilsson
Mobilt lärandestöd vid Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/-Bibliotekshögskolan
Ingrid Johansson, Rolf Hasslöw, Carina Waldén, Linda Borglund

3. Global education

Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe
Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson

4. Supervision – with focus on the learner

”Å forelese er en ensom affære. Jeg er sikker på at de fleste går inn i klasserommet med en sommerfugl eller tusen i magen […]”
Brit Hanssen, Dag Husebø, Vegard Moen
Låt den handledde leda samtalet med hjälp av fotoelicitering.
Margaretha Eva Häggström
Utprøving og utforming av pedagogisk mentorskap for nyansatte – mellom relasjon og ordning
Dag Husebø, Petter Mathisen
Studenters skrivkompetens- villkor och utmaningar för texthandledare och bedömande lärare Presentation (Svenska)
Ann-Sofie Karlsson, Helena Hammarström, Maj-Britt Westlin
Från monografiavhandlingar till sammanläggningsavhandlingar: vad innebär övergången för handledare, doktorander och utbildningen? Presentation (Svenska)
Karen Nowé Hedvall, Åsa Söderlind, Katarina Michnik
Interaktiv forskning - ett sätt att utveckla handledning och lärande? Presentation (Svenska)
Anne Harju
Hur kan handledning och administration av examensarbeten förbättras? Erfarenheter, system och planer från sex lärosäten
Henrik Hansson, Johan Thorbiörnson, Helle Wijk, Monika Hattinger, Svante Axelsson, Kirsti Lyngvær Engelien
En bro mellan högre utbildning och profession - Utbildning för kliniska handledare i läkarutbildning
Mona Fjellström, Silvana Naredi, Bertil Sawert, Owe Johnson, Markku Haapamäki
Responsibility and self-regulated learning in the supervision of bachelor and master students’ thesis writing
Ulf Olsson, David Hallberg
Studenter som ledare - Hur kan studenter utnyttjas som resurs i undervisningen?
Fredrik Härlin, Johan Gärdebo

5. Creative and artistic skills

Ungas livsvärldar - Möten kring kulturarv i ett multimodalt lärande
Anita Synnestvedt, Margaretha Häggström
På konstnärlig eller vetenskaplig grund? Olika förutsättningar för studenters lärande
Per-Henrik Holgersson, Jan-Olof Gullö, Johansson Sören

6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education

Forskning om IT i högre utbildning
Ulf Olsson, Christina Keller, Stefan Hrastinski
Att utveckla kritiskt tänkande inom teknisk-naturvetenskapliga utbildningar
Felix Ho, Daniel Brandell
TUR och skicklighet – Strategisk samverkan för utbildningsexcellens
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Anders Berglund, Tove Dahlström, Lena Forsell, Ingela Frost, Björn Gembert, Fredrik Härlin, Arnold Pears, Stefan Pålsson
Publicera i Högre utbildning!
Anders Sonesson, Ann-Sofie Henriksson, Katarina Mårtensson, Michael Christie, Ulf Olsson

7. Professions and skills – what sets the limits?

Att arbeta problembaserat i förskollärarutbildningen – Ett utvecklingsprojekt i naturvetenskap
Pernilla Nilsson, Per-Erik Holmén, Charlotte Sandström
ITakt med samtiden – att integrera digital kompetens i lärarutbildningen
Fredrik Oldsjö, Eva Fors, Annika Käck, Mats Hanson, Christopher Sönnerbrandt

8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?

Studenter om studier på distans - Resultat från studentenkäter vid Karlstads universitet 2007, 2010 och 2011. Presentation (Svenska)
Lars Haglund, Lena E Johansson
Aktiv studentmedverkan – hur kan dina studenter ta ansvar för varandras och det egna lärandet?
Johan Gustav Gärdebo, Fredrik Härlin


  To the conference start page