2. Design of environments for learning
The significance of student’s evaluation in order to improve teaching quality | |
Bente Elisabeth Grüner Sveälv |
Hur stimulerar vi lärare att stimulera studenters lärande? - design av lärandemiljöer med digitalt stöd | |
Christina Gummesson, Anna Gahnberg, Eva Nordmark |
4. Supervision – with focus on the learner
Peer-review-based examination of the PhD course ”Introduction to Research” at the Sahlgrenska Academy | |
Anna Karlsson, Magnus Gustafsson |
Studenter som ledare - Hur kan studenter utnyttjas som resurs i undervisningen? | |
Fredrik Härlin, Johan Gärdebo |
De ”andras” perspektiv – en studie om handleddas uppfattning om och av handledning | Paper (Svenska) |
Susanne Gustavsson, Anita Eriksson, Peter Emsheimer |
Muntlig och skriftlig respons – möjligheter och begränsningar i handledning av självständiga arbeten | |
Jan-Olof Gullö, Jenny Magnusson, Hanna Sveen |
MSc and MEng thesis supervision for enhanced learning and disciplinary discourse – making generic criteria meaningful in specific contexts | Presentation (Svenska) |
Magnus Gustafsson, Tom Adawi |
5. Creative and artistic skills
På konstnärlig eller vetenskaplig grund? Olika förutsättningar för studenters lärande | |
Per-Henrik Holgersson, Jan-Olof Gullö, Johansson Sören |
6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education
På gränsen till godkänt – vetenskaplig kvalitet och gränsarbete i bedömningen av examensarbeten i lärarutbildning. | Presentation (Svenska) |
Andreas Gunnarsson |
TUR och skicklighet – Strategisk samverkan för utbildningsexcellens | |
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Anders Berglund, Tove Dahlström, Lena Forsell, Ingela Frost, Björn Gembert, Fredrik Härlin, Arnold Pears, Stefan Pålsson |
Integrating content and language for enhanced learning: Challenges of scale, sustainability, and evaluation | |
Magnus Gustafsson |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Aktiv studentmedverkan – hur kan dina studenter ta ansvar för varandras och det egna lärandet? | |
Johan Gustav Gärdebo, Fredrik Härlin |
To the conference start page