1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?
Hur skapar vi kompetens för integrering av hållbar utveckling? | |
Julia Falkerby, Monika Olsson |
2. Design of environments for learning
Hur designas en akademisk lärandemiljö för en Läkarutbildning som regionaliseras till Länssjukhus? Ett samarbete kring Regionaliserad Läkarutbildning mellan Pedagogiska institutionen och Medicinska Fakulteten vid Umeå universitet | |
Silvana Naredi, Johanna Olsson, Anna Frohm, Malin Larsson, Owe Johnson |
Inramning och stödstruktur för akademiskt ovana studenter som läser på distans | |
Ingrid Henning Loeb, Ingemar Andersson, Eva Andersson, May Fredriksson, Anette Wahlandt |
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning | Presentation (Svenska) |
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff |
Hur hittar och utvärderar man relevanta lärresurser och vad får man lov att göra med dem? | |
Lasse Bourelius, Åsa Forsberg |
Twittrande på en masterkurs i geologi- vad ska det vara bra för? | |
Helena Filipsson |
Virtuella läkemedelsanalyser - ett projekt om nätbaserad kemiundervisning | |
Jerker Fick, Jonas Lampe Persson, Claire Englund |
4. Supervision – with focus on the learner
En bro mellan högre utbildning och profession - Utbildning för kliniska handledare i läkarutbildning | |
Mona Fjellström, Silvana Naredi, Bertil Sawert, Owe Johnson, Markku Haapamäki |
5. Creative and artistic skills
Produktion(göra) - Perception(se) - Reflektion(förstå), dimensioner vid bedömning av kreativa och konstnärliga lärandeprocesser | |
Elisabeth Fjällman |
6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education
TUR och skicklighet – Strategisk samverkan för utbildningsexcellens | |
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Anders Berglund, Tove Dahlström, Lena Forsell, Ingela Frost, Björn Gembert, Fredrik Härlin, Arnold Pears, Stefan Pålsson |
7. Professions and skills – what sets the limits?
ITakt med samtiden – att integrera digital kompetens i lärarutbildningen | |
Fredrik Oldsjö, Eva Fors, Annika Käck, Mats Hanson, Christopher Sönnerbrandt |
Institutionaliseringsprocessen av ett kursvärderingsinstrument | |
Laura Carlson, Ulf Färjare, Moa Kindström Dahlin, Hrafn Steiner, Tony Burden |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Upplevelser av första studieåret | |
Staffan Andersson, Jonas Forsman, Maja Elmgren |
Mötesplatser för dialog, erfarenhetsutbyte och förädling av goda idéer kring studenters webbaserade lärandemiljöer | |
Marita Ljungqvist, Ebba Ossiannilsson, Lena Landgren, Åsa Forsberg |
Samverkan om genomströmning | |
Staffan Andersson, Jannika Andersson Chronholm, Jonas Forsman, Marie Magnell, Björn Marklund |
To the conference start page