2. Design of environments for learning
Utveckling av surfplattors användningsområden inom högskole- och kommunbiblioteken | Presentation (Svenska) |
Jan Magnusson, Pieta Eklund, Elin Nord |
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning | Presentation (Svenska) |
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff |
Virtuella läkemedelsanalyser - ett projekt om nätbaserad kemiundervisning | |
Jerker Fick, Jonas Lampe Persson, Claire Englund |
Hälsostödjande samtal i virtuell miljö | |
Claire Englund, Karl Idberger |
Information med kvalitet - Öppna sidor i lärplattform | |
Anita Eklöf, Carina Waldén, Annelie Sallander, Sofie Larsson |
Datorstödd eller datorstörd undervisning – hur uppnås konceptuell förståelse? | |
Hans Karlsson, Maja Elmgren |
3. Global education
För en ökad studentdemokrati på internationella masterprogram | Presentation (Svenska) |
Anders Berglund, Moa Eriksson, Arnold Pears, Michael Thuné |
Den globala utmaningen – När utländska lärare möter studiekulturer vid ett svenskt lärosäte | |
Jöran Rehn, Margareta Erhardsson |
Det transformativa akademiska rummet – att förstå social omvandling genom personliga erfarenheter | |
Camilla Safrankova, Anne-Charlotte Ek |
Flexible Learning for regional development within the EARLALL network in Europe | |
Gunnar Peterson, Anita Eklöf, Siv Sjöström, Lars-Göran Hedström, Johani Karonen, Bengt Petersson, Elisabeth Saalman, Lena E Johansson |
Att samarbeta pedagogiskt över språkgränserna | Presentation (Svenska) |
Chloé Avril, Sara Ehrling |
4. Supervision – with focus on the learner
Feedback to supervisors - Psychometric evaluation of an instrument for feedback based on the cognitive apprenticeship model | |
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren, Renée Stalmeijer |
Främjar handledning din hälsa? - Handledning som medarbetarskap: introduktion av hälsofrämjande som grund för forskarhandledning | |
Monica Eriksson, Lena Nilsson |
De ”andras” perspektiv – en studie om handleddas uppfattning om och av handledning | Paper (Svenska) |
Susanne Gustavsson, Anita Eriksson, Peter Emsheimer |
6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education
Bedömningar av vetenskaplig kvalitet i examensarbeten | |
Hans Ekbrand |
TUR och skicklighet – Strategisk samverkan för utbildningsexcellens | |
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Anders Berglund, Tove Dahlström, Lena Forsell, Ingela Frost, Björn Gembert, Fredrik Härlin, Arnold Pears, Stefan Pålsson |
7. Professions and skills – what sets the limits?
Learning in workplace environment – Development and psychometric evaluation of an instrument to measure educational climate in workplace settings | |
Pia Strand, Karolina Sjöborg, Ulf Jakobsson, Gitte Wichmann-Hansen, Stefan Lindgren, Gudrun Edgren |
8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?
Hur ser lärare på undervisning och lärande? | |
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Arnold Pears |
Uppdrag för och organisation av pedagogiska utvecklingsenheter | Paper (Svenska) |
Martin Stigmar, Gudrun Edgren |
Ny examensstruktur, nya examinationsformer men har examinatorsrollen förändrats? | |
Elinor Edvardsson Stiwne |
Upplevelser av första studieåret | |
Staffan Andersson, Jonas Forsman, Maja Elmgren |
Något har förändrats. Frågan är bara vad? Om Bolognaprocessens inverkan på läroplanskulturen i två svenska yrkesprogram | |
Åsa Lindberg-Sand, Gudrun Edgren |
To the conference start page