Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

Keynote speakers

Assessment as equipping students for future challenges Presentation (Svenska)
David Boud

1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?

Att utbilda lärarutbildarna så att lärarna kan utbilda för hållbar utveckling
Ingela Bursjöö
Problem i undervisningen? Ja tack!
Johan Boman, Evert Ljungström
Lärarutbildning och hållbar utveckling Presentation (Svenska)
Wolfgang Brunner
Hållbar lärarutbildning
Johan Boman, Mikael Olsson, Inger Björneloo
Startnycklar – sätter igång processen med lärande för hållbar utveckling
Johan Boman, Mikael Olsson, Inger Björneloo
Hur kan studenterna bli effektiva förändringsagenter för hållbar utveckling?
Johan Boman, Ulf Andersson, Barbro Robertsson, Inger Björneloo, Mikael Olsson, Ulrika Lundqvist, Ingela Bursjöö
ESDAN – Lärande för hållbar utveckling inom den akademiska världen i de nordiska länderna
Johan Boman, Ulrika Lundqvist, Ulf Andersson, Magdalena Svanström, Tove Holm
Interdisciplinary curriculums and crossing institutional boundaries as part of the solution to actually teach sustainable capitalism at business schools
Peter Beusch

2. Design of environments for learning

Slutna rum och porösa nätverk: föreställningar om forskningsanknytning, IKT och sociala medier
Ulf Buskqvist
Lärcenterbaserad utbildning i relation till hur lärosäten kan organisera lärande för hållbar utveckling.
Staffan Bengtsson, Lars Svensson
En pedagogisk process från tanke till färdig instruktionsfilm - vid handläggning av utdrivningsskedet vid normal förlossning
Margareta Mollberg, Marie Berg, Eva Rådström, Anneli Westlund
Att utveckla nätverk för IKT-pedagogik inom högre utbildning Presentation (Svenska)
Maria Sunnerstam, Gunnar Bergh, Andrea Castro, Thommy Eriksson, Torbjörn Fraenckel, Maria Jervelycke Belfrage, Erik Jonasson, Thorbjörn I Magnusson, Birgitta Roos Haraldsson, Angela Wulff
Salutis - ny metod att träna generella förmågor hos studenterna Presentation (Svenska)
Lasse Bourelius, Lena Kransberg
Hur hittar och utvärderar man relevanta lärresurser och vad får man lov att göra med dem?
Lasse Bourelius, Åsa Forsberg
Mobilt lärandestöd vid Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap/-Bibliotekshögskolan
Ingrid Johansson, Rolf Hasslöw, Carina Waldén, Linda Borglund

3. Global education

För en ökad studentdemokrati på internationella masterprogram Presentation (Svenska)
Anders Berglund, Moa Eriksson, Arnold Pears, Michael Thuné

4. Supervision – with focus on the learner

Innovativa modeller för studentaktivt lärande i verksamhetsförlagd utbildning Presentation (Svenska)
Elisabeth Carlson, Marie Stenberg, Mariette Bengtsson
Lärande i handledning- grupphandledning som del i ett kollektivt kompetensutvecklingsprojekt
Karin Åberg, Kerstin Bladini, Eva Dahlqvist

5. Creative and artistic skills

Praktisk-estetiska perspektiv på lärande som utgångspunkt för tvärdisciplinära arbetssätt
Susanne Björkdahl Ordell

6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education

Gränsöverskridande lärande i tvärvetenskapliga forskarskolor: Gränslöst eller begränsande?
Eva Maria Brodin, Helen Avery
Dilemman som instrument för utveckling och lärande Presentation (Svenska)
Peter Svensson, Björn Badersten, Gunilla Amnér
Vetenskaplighet i lärarstudenters examensarbeten
Anders Urbas, Peter Björk
Att utveckla kritiskt tänkande inom teknisk-naturvetenskapliga utbildningar
Felix Ho, Daniel Brandell
TUR och skicklighet – Strategisk samverkan för utbildningsexcellens
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Anders Berglund, Tove Dahlström, Lena Forsell, Ingela Frost, Björn Gembert, Fredrik Härlin, Arnold Pears, Stefan Pålsson
”Trodde att jag kunde läsa” – Studenters läsning av vetenskaplig text
Diana Berthén
What do Master level students in computer science think about plagiarism? Presentation (Svenska)
Anders Berglund, Neena Thota
Computing education research course
Anders Berglund, Neena Thota

7. Professions and skills – what sets the limits?

Etiska aspekter på möjligheten att använda patientbaserade inspelningar i undervisning
Ingrid Behrns, Åsa Abelin, Katja Laakso, Mattias von Feilitzen
Ny karriärväg för att tillvarata och utveckla forskarkompetens: Pilotprojekt om handledning i att starta forskningsföretag inom hum/sam
Milda Rönn, Mona Blåsjö, Mona Wilcke
What are students’ experiences that lead to engagement in, or rejection of, learning Computer Science?
Anne-Kathrin Peters, Arnold Neville Pears, Anders Berglund
Att identifiera kompetensbehov
Klara Bolander Laksov, Linda Barman, Lotta Jons, Katarina Mårtensson, Torgny Roxå, Lars Uhlin
Inför en ökad jämställdhet i datavetenskapliga utbildningsprogram Presentation (Svenska) Paper (Svenska)
Maria Riveiro, Erik Bergström, Urban Carlén
Institutionaliseringsprocessen av ett kursvärderingsinstrument
Laura Carlson, Ulf Färjare, Moa Kindström Dahlin, Hrafn Steiner, Tony Burden

8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?

Recontextualisation of the Bologna process into pedagogic communication and pedagogic practice within teacher education.
Richard Baldwin
Uppsatsprocessen som en kvalitetsdrivare – en lärprocess för både studenter och handledare?
Henrik Barth, Jenny Ståhl
Rankning av kvalitet i högre utbildning - vägledande eller vilseledande?
Brita Bergseth, Madeleine Abrandt Dahlgren


  To the conference start page