Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

1. Learning for sustainable development – green, limitless, free?

Lärande seminariet, en metod för hållbart lärande
Kerstin Arnesson, Gunilla Albinsson
Utbildning för hållbar utveckling – anställningsbarhet, bildning eller irrvägar? Presentation (Svenska)
Peter Aspengren, Jöran Rehn, Jan Stockfors
Hur kan studenterna bli effektiva förändringsagenter för hållbar utveckling?
Johan Boman, Ulf Andersson, Barbro Robertsson, Inger Björneloo, Mikael Olsson, Ulrika Lundqvist, Ingela Bursjöö
ESDAN – Lärande för hållbar utveckling inom den akademiska världen i de nordiska länderna
Johan Boman, Ulrika Lundqvist, Ulf Andersson, Magdalena Svanström, Tove Holm
Bortom dekaden Presentation (Svenska)
Ulf Paul Andersson, Bo Samuelsson

2. Design of environments for learning

Att motivera studenter
Maria Andersson, Anna Lundberg
Aktivt lärande med verkstäder - Exempel från fysiken
Johan Larsson, Staffan Andersson
Inramning och stödstruktur för akademiskt ovana studenter som läser på distans
Ingrid Henning Loeb, Ingemar Andersson, Eva Andersson, May Fredriksson, Anette Wahlandt
Betydelsen av kommunikation och bemötande för en god virtuell lärandemiljö
Johanna Olsson, Elinor Adenling
Kvaliteten i distansstudenters kamratresponser och självvärdering Presentation (Svenska)
Lisbeth Amhag
Examinationsformer med anställningsbarhet som mål Presentation (Svenska)
Erika Olofsson, Nina Albrecht, Rikard Jakobsson

3. Global education

Att samarbeta pedagogiskt över språkgränserna Presentation (Svenska)
Chloé Avril, Sara Ehrling

4. Supervision – with focus on the learner

Mentorskap - en del av integrering av teori och praktik i högre utbildning
Kerstin Arnesson, Gunilla Albinsson
Användarperspektiv av referenshanteringssystem i en kontextuell lärandesituation Paper (Svenska)
Fredrik Offerlind, Sara Akramy
Hur kan handledning och administration av examensarbeten förbättras? Erfarenheter, system och planer från sex lärosäten
Henrik Hansson, Johan Thorbiörnson, Helle Wijk, Monika Hattinger, Svante Axelsson, Kirsti Lyngvær Engelien
MSc and MEng thesis supervision for enhanced learning and disciplinary discourse – making generic criteria meaningful in specific contexts Presentation (Svenska)
Magnus Gustafsson, Tom Adawi

5. Creative and artistic skills

”Scrapbook, blogg och digital portfolio som estetisk lärprocess – hur bedöma det?”
Mats Andersson

6. Knowledge and science – in teaching and learning in higher education

Fem framgångsfaktorer för utveckling av pedagogisk digital kompetens för nätbaserat lärande inom högre utbildning Presentation (Svenska)
Jessica Lindblom, Anna-Sofia Alklind Taylor, Jana Rambusch, Henrik Svensson
Gränsöverskridande lärande i tvärvetenskapliga forskarskolor: Gränslöst eller begränsande?
Eva Maria Brodin, Helen Avery
Dilemman som instrument för utveckling och lärande Presentation (Svenska)
Peter Svensson, Björn Badersten, Gunilla Amnér
TUR och skicklighet – Strategisk samverkan för utbildningsexcellens
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Anders Berglund, Tove Dahlström, Lena Forsell, Ingela Frost, Björn Gembert, Fredrik Härlin, Arnold Pears, Stefan Pålsson

7. Professions and skills – what sets the limits?

Etiska aspekter på möjligheten att använda patientbaserade inspelningar i undervisning
Ingrid Behrns, Åsa Abelin, Katja Laakso, Mattias von Feilitzen
Akademiskt skrivande för professionalisering av specialläraryrket
Inger Assarson
Handlingsinriktad pedagogik i distansundervisning Presentation (Svenska)
Maria Lindh, Annica Ahlholm, Birgitta Wallin, Ingrid Johansson
Betydelsen av studentcentrerat lärande vid förmedling av professionsutbildning på distans Presentation (Svenska)
Nina Albrecht, Erika Olofsson

8. Core values and quality development in academia – in a successful unification?

Hur ser lärare på undervisning och lärande?
Maja Elmgren, Staffan Andersson, Arnold Pears
Kursguider, kursinstruktion och kursbeskrivning - Ett rundabordssamtal om kursguidepraktiker i högre utbildning Presentation (Svenska)
Viktor Aldrin, Christina Keller
Upplevelser av första studieåret
Staffan Andersson, Jonas Forsman, Maja Elmgren
Centrala teman för studenters relationer till utbildningsprogram
Staffan Andersson, Jannika Andersson Chronholm
Bedömning av pedagogisk skicklighet - erfarenheter från en utbildning för pedagogiskt sakkunniga
Katarina Winka, Thomas Olsson, Åsa Ryegård, Fredrik Oldsjö, Karin Apelgren
Samverkan om genomströmning
Staffan Andersson, Jannika Andersson Chronholm, Jonas Forsman, Marie Magnell, Björn Marklund
Rankning av kvalitet i högre utbildning - vägledande eller vilseledande?
Brita Bergseth, Madeleine Abrandt Dahlgren


  To the conference start page